Linser på nätet?


Snart var det dags för nya linser igen. Ett halvår går verkligen fort, känns som att det var nyss jag satt där hos optikern och kollade ögonen. Funderar faktiskt på att beställa mina linser på internet den här gången istället. Någon som brukar göra det som vet att det funkar som det ska och så?

Det är egentligen väldigt orättvist, jag har inte valt att ha ett synfel och ändå får jag (mamma & pappa just nu då) betala för linser och glasögon. Går man därimot typ i 1an och är 7 år, då får man bidrag till sånt. När man fyllt 8 är det som att ögonen helt plötsligt slutar att tillhöra kroppen av någon konstig anledning och bidraget dras in. Sjukt det där. Jag har räknat ut att på 7 år kostar det ungefär 25.000 tusen för mig om inte mer. Om jag ska ha fungerande glasögon måste jag byte dom vart 3e år minst eftersom min syn försämras eller förbättras hela tiden. Att göra en operation som tar högst en kvart kostar 25.000 kronor, en sån operation skulle göra att jag slapp glasögon och linser. Lätt värt det! Bara börja spara. Men hur kul är det att lägga 25.000 (som tar ett tag för mig att spara) på en kvarts operation, när man kan shoppa eller resa upp pengarna i stället? Humm.. återvändsgränd där.


Kommentarer
Postat av: lejla

Jag har inte sett den filmen, men vill också se den galet mycket då jag har hört att den skall vara jättebra. Ska se den imorgon tror jag hehe om jag hittar den på nätet dvs :). Jaa alltså jag fattar inte vad han sysslar med, han e skitdum. Men jag tror inte att han kommer gå så långt med lindsey. Eller så kommer han gifta sig med henne och sedan ångra det. Det ska iaf vara han och Peyton. Det är något som är helt klart :) ... ihh imorgon får vi se vad som händer, har du sett trailern? vi kan vänta oss en hel del drama :D hehe

2008-02-26 @ 23:24:17
URL: http://lejjla.blogg.se
Postat av: Idarjenny

Very informative and enlightening website

2008-10-14 @ 14:20:13
URL: http://idarjenny.3steps.com
Postat av: Alina

Najjs blogg du har!! :)

2008-10-14 @ 14:23:47
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback