Studentveckan är igång

Ja, nu är den äntligen igång, studentveckan. Måste sätta igång med att städa mitt rum eftersom klassen kommer hit idag och äter mat och förfestar innan vi drar in till stan :) För min del blir det nog antingen grillad kyckling eller revbensspjäll & potatissallad. Gott! Frågan är bara vart alla ska sitta och äta? det får liksom plats max tio stycken vid bordet på verandan.. men får nog låna grannen Monas bord, det löser sig.

I går var ju som sagt klassen på Bellanotte, jag åt pasta med kyckling. Maten luktade spya, jag mådde illa och åt högst en tugga, och tro mig jag är inte kräsen och väldigt förtjust i mat. Ne, till och med min egna pastacarbonara som jag slängde ihop lite snabbt i går till lunh var godare. Till efterrätt beställde jag in vaniljpannacotta med vaniljkokta rabarber, det var därimot väldigt gott.

Efter maten gick nästan hela klassen till Linn, där satt vi ute på hennes terass i det fina vädret. Vi körde ett kortspel som jag inte kommer ihåg vad det heter nu, men det innebär i alla fall att man får dricka enheldel. På hugo var det riktigt mycket folk, precis som förväntat. Hade riktigt trevligt, men kvällen blev ju inte felfri, men sånt är livet. Ska inte låta mig grubbla mer på det utan helt enkelt låta det vara. Tackvare en snäll vän, eller ska man säga två, så slapp jag inte bara gå hem helt själv utan fick också många skratt och ett bra humör igen, det uppskattades.

Vid fyra ska jag och mammsen, åka till willys och inhandla lite saker tills ikväll. Ska göra en fördrink och bjuda på lite gott hade jag tänkt. : )


Har ni motalabor föresten hört att någon startat en gossipgirl blogg och skriver om skvaller i Motala? Freak säger jag, men måste erkänna att jag inte kommer kunna hålla mig ifrån att läsa den. Lite dåligt bara att de inte nämner namn, töntigt! Själva grejjen är ju att man SKA fatta vem det är skvallret handlar om. Jag fattar iallafall nu vilka som förlovade sig på balen ;)


Läs den här


I know you love me
XOXO
ymmekexet

image1021

Kommentarer
Postat av: Lina

va ha ge mig bloggadressen då=)

2008-05-29 @ 13:16:44
Postat av: klara

nej vad läskigt, där villman inte läsa om sig själv

2008-05-29 @ 20:10:27
Postat av: Louisa

va fin du vart som blond igen emmy! :)

2008-05-31 @ 16:52:41
URL: http://louisa.blogg.se/fancy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback