Irriterande!

Det känns lite lustigt egentligen, att jag måste tänka efter innan jag publicerar ett inlägg. Sudda ut och göra om för att ingenting ska bli för personligt och utlämnande eller skada jobbet på något sätt.

I förra inlägget nämnde jag att det finns många fula jackor,  och jag tycker verkligen inte att det var någonting fel med det. Det här är min personliga blogg, jag bloggar inte för Hugo då jag inte hade skrivit personliga åsikter om hur folk klär sig. Alla har vi olika smak, det finns ingen som kan känna sig träffad av att jag tyckte vissa jackor var fula. Ni som läser har ingen aning om vad jag tycker är snyggt eller mindre snyggt.

Ska folk som läser tänka " hon kanske menade min jacka, nu ska inte jag gå dit mer " eller vadå? Vem bryr sig om min åsikt, huvudsaken är väl att personen i fråga trivs i sin jacka.

Anledningen till att jag tog upp det var pga av en kommentar, där en person påstod att det inte var så bra att skriva att besökarna hade fula jackor. Han som skrev kanske kände sig träffad, men då kanske han också insett att han har en asful jacka, alltid något positivt i det negativa.

Egentligen vill jag bara kunna skriva vad jag vill och känner för, det är jag faktiskt min blogg. Har nog egentligen inte fattat att det är så pass många som läser den här bloggfan :P

Känner mig ganska falsk och typ, betald, trots att jag inte är det. Tänk bara på hur mycket bra kritik hugo får här på bloggen. Det når ut till mer än 3000 personer i veckan, och jag antar att många av läsarna är i från Motala. Jag får ingenting för det, behöver ingenting för det heller, för det är mina åsikter. Visst, tyck att det är totalt ointressant och patetiskt av mig att skriva om vad jag tyckte om vissa jackor, men det är jag som bestämmer vad jag skriver. Det kanske är jätte ointressant att se mina bilder och läsa om hur jag renoverar min lägenhet också, men som sagt, jag bestämmer vad jag skriver här och inte. Det här är inte Hugos hemsida. Tycker ni att det jag skriver är petetiskt och ointressant, läs inte.

Vad tycker du, gjorde jag rätt eller fel?
Tror du att mitt inlägg skadar hugo på något sätt?

Kommentarer
Postat av: My

Klart du gör rätt! Det är ju din blogg och dina åsikter!

2008-11-03 @ 00:25:00
URL: http://mysn.webblogg.se/
Postat av: G

Hej hej! Nu är det äntligen dax för en GRATIS design utlottning, kika in på http://babbidesign.blogg.se och kika om designen passar just dig! Välkommen.

2008-11-03 @ 00:35:54
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: matilda

snygg blogg!

kolla gärna in min :)

2008-11-03 @ 00:41:48
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: SagoElin

Självklart skall du skriva om vad Du tycker och tänker. Det är som du säger Din blogg och inte Hugos. Och tänk såhär: Om dina tankar och åsikter om saker försvinner.. Ja, då försvinner väl meningen med att ha en blogg oxå? : ) Ha en fin vecka flicka! Kram

2008-11-03 @ 00:41:55
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Jag hittar inte inlägget så svårt att uttala sig.

2008-11-03 @ 05:17:38
URL: http://therre.blogg.se/
Postat av: Jossi

men kan "manne" bara lägga av. din blogg, du bestämmer, thats it!

2008-11-03 @ 05:48:17
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Nej, det inlägget skadar inte. Jag såg det mest som ett roligt skämt som till och med jag skulle kunna skriva. Min chef och mina kollegor på en förskola läser min blogg, så jag måste också tänka mig för innan jag publicerar något. Däremot skulle jag nog inte skriva att barnen på förskolan har fula kläder... För det gör man bara inte. Det är en annan sak at skämta om vuxna :P

2008-11-03 @ 10:09:35
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Sara

Äsch. Jag hejar på dig! Om man tog åt sig så får man väl skylla sig själv att man lagt ut pengar på en sån ful jacka. eller? Jag tycker att det är bra att du skriver vad du tycker, annars är det ju inte du som bloggar, utan Fejk-Emmy.

2008-11-03 @ 15:13:03
URL: http://saripetersoen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Bry dig inte Emmy, det är ju trots allt din blogg och inte hugos hemsida. Om du tyckte jackan var asful så får väl du skriva om det. Han behöver väl inte ta åt sig av det. En 10 åring kanske tar åt sig, men inte en vuxen människa. Man kan bara inte ta åt sig vad en man handlar av tycker.Usch så fånigt:P

Det är mer roligt.

Du gör rätt Emmy.

2008-11-03 @ 18:22:59
Postat av: Sarah

En blogg är ju en blogg och där skriver du för att du har dina åsikter. Jag tycker att du borde skriva exakt vad du vill. För det andra har du en skitsnygg blogg design.

2008-11-03 @ 18:39:07
URL: http://menageatrois.blogg.se/
Postat av: Natalie Nilsson

du ska skriva de du tycker o känner för, de e de bloggen är till för:) annars skulle det inte va kul o läsa din blogg!

2008-11-03 @ 19:09:22
Postat av: carin

vi bor ju faktist i sverige o här har vi yttrande frihet

2008-11-03 @ 23:31:11
Postat av: id

Du gjorde inte fel någonstans, jag la märke till inlägget om jackorna och tyckte det var väldigt kul skrivit om att ni ville tappa bort jackorna åt dom haha. Sen nu kommer någon och klagar på det. Mycket tråkigt säger jag. Forsätt skriva sånt och ta det som en bra start till en stor blogg. Vi alla vet ju att stora bloggar får MYCKET kritik, och kritik behöver inte betyda något dåligt. Absolut inte. Ditt inlägg skadar inte Hugos något alls, jag vart faktiskt nästan mer sugen på att gå dit efter det haha. MEN jag tycker du gick lite hårt på Manne, kändes som att han bara ville få hans åsikt sagt och att han inte ville fortsätta diskutionen därefter. Tror inte heller han hade något emot dig, du borde bara skrattat och sagt "kul att du tycker det" eller något liknande:)

2008-11-04 @ 21:50:03
Postat av: John

Får du också känna på blogglivets hårda sida. Du kanske har märkt att jag har en liten attacktör i min blogg också. Jag uppskattar dina raka och härliga inlägg. Jackorna må vara riktigt fula eller ej, men alla har rätt till en personlig åsik och din är roande. Fortsätt i samma stil Emmy

2008-11-05 @ 22:43:14
URL: http://johnvalencia.blogg.se/
Postat av: Amila

jag tyckte om det här inlägget väldigt mycket. Fler sådana inlägg Emmy!

2008-11-05 @ 22:44:15
URL: http://alima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback