Jag kan springa igen, äntligen.



Jag började som tidigare nämnt springa för några veckor sedan.
För första gången i mitt liv prövade jag träningsformen som jag fruktat sedan skoltiden då det sprangs på tid. Blodsmak i munnen och helt slut efter min första runda, men gav inte upp för det. Efter att ha sprungit ett par gånger var jag helt fast, jag älskar det. Känslan efteråt är underbar. Jag började springa ca 5 gånger i veckan, vilket min kropp, eller rättare sagt fotled, inte tyckte om. Slutade med att jag inte kunde springa över huvudtaget pga smärtan i fotleden. Nu är det säkert två tre veckor sedan jag sprang, och idag lyckades jag äntligen springa igen. :D Visst känner jag av fotleden lite smått, men det funkar. Nu jävlar ska det springas. Längtar tills hjärtat kommer hem, blir ännu mer peppad när han springer brevid mig, och duschen efter blir inte lika tråkig.


Hade jag haft pengar hade jag joinat Men VS Woman ;)



Chingeling.

Kommentarer
Postat av: Nathalie [asilentescape]

hihi jaaa visst är hon ^^

2009-04-13 @ 22:52:21
URL: http://asilentescape.blogg.se/
Postat av: bitte

Tävling i min blogg om du är intresserad.



Vinn en skinnjacka och presenkort på 500 kr

Postat av: Frida

Oj! Börja fem dagar i veckan sådär på en gång är kanske lite väl mycket, hehe, men gillar man det så gör man! Själv har jag aldrig vart mycket för att springa, men att gå snabba promenader däremot, gärna med stavarna, det är härligt!

2009-04-15 @ 10:22:52
URL: http://fridasofia.se/blogg
Postat av: Jennifer

jogg.se är en bra sida! Kul om man vill hålla koll på hur långt man sammanlagt har sprungit eller vill mäta en sträcka som man inte riktigt vet hur lång den är. =)

2009-04-15 @ 17:06:35
URL: http://jrjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback