I kassan på Ica

När jag var inne på ica en snabbis för att handla lite juice, mjölk & bananer,  stod en barnfamilj framför mig i kassan. Mamman stod lugnt och betalade medan en av hennes söner gallskrek liggandes vid hennes fötter. Hon kollade inte ens på honom. Efter en stund nickande hon mot pojken och sa kallt till sin man "ta hand om honom". Han grep tag om pojkens arm och drog bort honom med världens ryck från mammas fötter vid kassan.
Jag ryggade chockat tillbaka när jag såg hur nära pojken var att slå i det lilla huvudet mot kassans rullband. Pojken som nu grät hysteriskt fick en rejäl utskällning av pappan som fortfarande höll ett stadigt grepp om hans arm.

Jag blir så irriterad när jag ser sånt där. Lär er uppfostra era barn istället! Det är förändrarnas fel från början att barnen har lärt sig att gråter man och tjatar så får man tillslut som man vill. Har de en gång gett med sig så får de skylla sig själva om barnen tror att det lönar sig att gråta och tjata. Att sedan skada sina barn, inför en hel butik så där, det är inte okej! Ett par bakom mig reagerade också kraftigt på föräldrarnas uppförande. Att mamman inte pratade med sin son och förklarade för honom att han kunde sluta gråta för att han skulle inte få sin leksaks bil kan jag inte heller förstå.

Tyckte synd om den lilla pojken med det ljusa lockiga håret och ögonen röda av gråt.


Kommentarer
Postat av: Tereze Kirch

Kan väl hålla med dig till viss del, men barn kan va riktiga dramaqueens också. Det är inte säkert att det är synd om ungen bara för att den gråter. Tycker inte man ska yttra sig om uppfostring, tror inte det är så lätt nämligen.

2009-01-15 @ 21:41:29
URL: http://tekirch.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag håller med Tereze, har själv barn och de minsta är 4 o 6 år. Min son, som är 4 år, vet att man ibland får något i affären, och ibland inte. Det är ju mkt som spelar in, på honom iaf. Om han är trött, hungrig mm.

Men självklart måste ju jag som förälder ta mitt ansvar mot mina barn. Skulle aldrig göra så mot dom, varesig man hade som du säger en hel butik som publik eller hemma. Om det uppstår såna situationer är ju kramar och kärlek det han behöver, inte skäll. Ofta beror det på missförstånd oxå. Vi pratat alltid med våra barn innan vi går in i en affär, och säer att idag ska vi bara titta på leksakerna, eller idag kan du få köpa en bil eller en tidning tex.

2009-01-15 @ 22:44:17
URL: http://emmasvirriga.blogg.se/
Postat av: nathalie

hejsan har du lust att fixa min blogg med designen och det :s jag behöver värkligen hjälp !

2009-01-16 @ 14:25:23
URL: http://nnnv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag brukar också reagera på sådant, lite beroende på situationen. Jag undrar varför du inte sa till? Okej, inte världens lättaste sak, men om man tycker någon beter sig illa mot sitt barn och man reagerar kraftigt så...

2009-01-16 @ 18:12:11
Postat av: BETTY

de e fan inte alltid så jävla lätt å uppfostra ett barn med 2-3, 6 års trotts ! tänk på de innan du blir sp "chockad" !! menar inte att man ska behandla barnen exagt så men ja fattar att föräldrarna inte orkar så värsta mycket mer efter en shoppingtur med en trottsig ungjävel.....

2009-02-01 @ 05:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback