Ny anställning på Limes.




Vad händer här i Brisbane egentligen? Ni vet ju ingenting längre nu när jag inte har tid att sitta vid datorn som innan. Jag studerar, jobbar och tränar, det är typ det jag hinner med. Nu har jag i alla fall ny dator, mac book pro 17 tum, känns himla bra. Ska försöka hinna med att blogga lite mer nu de sista månaderna här.
Jag fick nyanaställning från Limes förra veckan. De vill att jag går från Casual till Bartender :) Det känns himla kul. Fick även löneförhöjning, så nu tjänar jag ca 200 kr i timman. Inte helt fel, synd bara att jag åker hem snart. Älskar verkligen Limes, men vem vet, jag kanske kommer tillbaks? Den som lever får se. Jag Jobbar ganska mycket nu, den här veckan jobbar jag tisdag, fredag, lördag och söndag. Förra veckan fick jag även vara lite i stora baren och lära mig lite mer coctails. Som vanligt blir jag uttråkad och rastlös när jag tillslut kan allt så bra att det känns som att jag skulle kunna göra det i sömnen. Jag vill hela tiden ha nya utmaningar och utvecklas. Hoppas att jag får chansen att göra det lite mer nu :)

Nu har jag snart varit borta i 10,5 månader. Känns overkligt, jag vill inte att äventyret ska vara över. Malin och ja ska ju iväg på ännu ett äventyr som jag inte berättat för er än. Jag, Malin, Charlotte och Nicklas åker till Nya zeeland den 28 februari och ska bila där i en vecka. Efter det äventyret flyger vi vidare till Bali. Där stannar vi på obestämd tid tills vi vill åka vidare till Vietnam, Laos och Cambodja :) Vi vill helst inte komma hem till kyla, så därför kommer vi att försöka vara borta så länge som möjligt. Hur länge man kan bli borta beror ju som sagt på hur länge pengarna räcker. Det är ju så himla billigt i Asien så förhoppningsvis kan vi vara borta ett bra tag.

Kommentarer
Postat av: AnnA

200kr i timman?!?!? Annat det än det vi tjänade när vi jobbade på nattklubben i Motala :p

2010-12-09 @ 00:31:35
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback