Svar på frågor



Nu har du börjat komma in i Australienlivet, hur känns det? Landat än? Saknar du "hemma" ibland?

Det känns jättebra! Jag trodde att jag skulle få hemlängtan och panik när vardagen här satte fart men tvärt om. Självklart saknar jag "hemma" ibland. Jag saknar inte att stå still i lilla Motala, men jag saknar mina närmaste.

Hej! Du visade en gång hur stor skillnad det blev på bilder om man bara redigerade dom lite i datorn, kan du inte visa hur man gör? Blev så snyggt :)
Tack :) Jo självklart kan jag göra ett inlägg där jag visar hur jag går tillväga i photoshop när jag redigerar. Jag lovar dig ett inlägg om detta inom en snart framtid.

Snygging! Nu när det är inne i att bo och gå i skolan där, tror du att du kommer att hålla ut hela året? Och du måste fan berätta lite om skillnader mellan våran mat och deras mat xD - Sitter i snön här i Sverige och är sjukt avis på dig!
ja, gud, jag är "så inne", hehe. Ja, jag tror/vet att jag kommer att hålla ut hela året! Jag kommer nog förmodligen inte vilja åka hem när den dagen väl kommer. Skillnaden mellan maten är inte så stor. Om man ser till maten på restauranger så har dom väldigt mycket sushi och KFC och andra sånna där kedjor. De äter jävulskt mycket kyckling här, så det är typ det vi lever på :P Annars i butikerna har de allt som vi har hemma, förutom svenskt knäckebröd, fil, vanlig grädde och lite sånna där saker..

tjänar ni pengar på nåt sätt där nere ? jobb ?
Nej jag tjänar inga pengar här nere just nu. Jag måste komma igång med skolan på allvar först, känna av hur mycket tid jag kommer att ha över till att jobba. Jag har förmodligen så gott som jobb här redan, i en bar, men jag ligger lågt på den fronten tills jag vet mer.

Hej Emmy!! Fan vad skönt du ser ut att ha det, först Thailand sen Brisbrane! Sjukt avis! hur går engelska pratandet, funkar det bra : )? kram Sarah
Hej Sarah! ja det var underbart att vila upp sig i thailand innan jag kom hit. trivs jättebra här, förutom att det regnat så himla mycket nu. Engelskan går frammåt, det var svårt i början men nu börjar man vänja sig. Det är sjukt bra att jag och Malin bor med Shannon, en tjej från Canada. Jag och Malin måste prata engelska hela tiden, perfekt!

hur kan du skriva att det finns mycket fint att titta på på stränderna osv där borta? känns inte det lite fel mot din pojkvän? visst att det säkert finns det, men kanske inget man skriver ut här där många läser?
Jag och Victor är inte tillsammans längre, och skrev "Det finns mycket ögongodis i Surfers."  i Malins och min Dagens kommit fram till lista, no big deal.


Du skriver aldrig om din pojkvän hemma i Sverige, hur är det mellan er? Tror du det kommer hålla ett helt år med så lång distans emellan er? Jag själv har en pojkvän sen 1,5 år tillbaka och är så sugen på att resa iväg ett tag! Men självklart försvårar förhållanden allting..
Jag och Victor kom fram till att det bästa för oss var att göra slut nu när jag åkte.  Vi är unga, vi ska båda studera långt ifrån varandra ett par år, och det går helt enkelt inte att få ihop det. Jag har mina drömmar och mål, han har sina. Anpassar man hela livet efter sin partner när man är 20 år, kommer det att komma ifatt en senare i livet, och då är det kanske försent att göra det där som man alltid velat göra. Man lever bara en gång. Det var självklart väldigt tufft att åka, med tanke på hur vi båda kände för varandra, men samtidigt kändes det rätt. Är vi menade för varandra visar det sig i framtiden.


har du några speciella drömplatser som du så gärna vill besöka?
Det beror på om du menar drömplatser här i Australien eller i världen. Jag vet att jag jättegärna vill se sidney här i Australien, men jag vet inte riktigt om jag kan kalla det min "drömplats". Jag har alltid velat se , newyork, Hawaii & Bali, så det är tre platser jag måste besöka innan jag dör.

Av de platser du besökt, vilket gillade du mest? :)
Jag älskar Thailand, människorna, klimatet, solen, piserna. Finaste platsen jag besökt är nog Chicken island, stranden och ön var sagolik.


hur fick ni tag på den lägenheten? fixade ni det innan ni åkte dit eller planerade ni det sedan innan? hjälpte skolan er med det? hur mycket betalar ni för den i månaden? ha det så bra
Jag bor på Genesis 1, som är ett studentboende. Man bor 3 stycken personer i en lägenhet. Jag gick bara in på genesis1.com och fyllde i ett applicationform, och det gjorde jag innan jag åkte hit. Du kan google på studenthome australien på Google så får du nog fram mycket. Jag betalar 5200 i månaden. Då ingår internet och el.


vad fick dig att börja träna, vad fick du motiovationen ifrån?
Det som fick mig att börja träna var hur jag mådde. Jag kom inte i några kläder, jag var sockerberoende, trött, deppig, och kände mig inte nöjd med mig själv. Victor vad den som fick mig att börja springa, han gav mig liksom den där sparken i baken som jag behövde. Jag insåg att träning och kost inte är en viktminskningsfas, utan en livstil. Nu kan jag inte leva utan att ta mina springrundor och socker är ingenting som jag konstant har sug efter längre. Det gäller bara att komma över den där tröskeln, och verkligen ge träning och kost sin tid.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilka kloka svar du har!

Jag är nästan helt 100 på att du aldrig kommer ångra att du åkte iväg.

Saknar

Bamsekramen!

2010-03-07 @ 16:47:27
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Mammi

VI saknar dig Emmy, särskilt mamma, Erik och Olle som hade förmånen att ha dig boende hemma i ett halvår innan du åkte:-). Det är lite jobbigt när du är så långt borta, fast ändå känns det inte så när vi har pratat med dig på Skype i en timma. Du här gjort rätt som har förverkligat dina drömmar. Duktigt är du!!!! Kramar Mamsen, Erik, Olle

2010-03-07 @ 17:11:58
Postat av: tirre

asså så kul att du är i australien. så härligt med folk som verkligen tar tag i sitt liv och lever de. DU har säkert skit kul :D vill också dit! Så varmt och skönt. är allt bra med dig?

2010-03-07 @ 17:25:41
URL: http://tiirajs.blogg.se/
Postat av: susannne pettersson

Hejsan Emmy!



Det ser ut som ni har det riktigt bra;)

vi saknar verkligen värmen hära.Jag har ju kommit in i städningen nu ;)Vi har ju snömän

på carlsundstaken som skottar bort all snö dom har varit i en vecka nu mycket snö är det.Alla städerskor mår bara bra.

snygg t-shirt du har köpt den aprikosa nice

Ha det så bra nu mvh susanne

2010-03-07 @ 21:22:24
Postat av: Julia

Åh! Man blir så sugen på att resa och plugga så där när man läser din blogg och ser alla fina bilder. Visst, kostnaden är ju stor men samtidigt känns det väldigt värt det.

2010-03-11 @ 10:28:22
URL: http://thisisjulia.webblogg.se/
Postat av: Mona Osman

Snygging! Nu när (det skulle stå DU och inte DET) det är inne i att bo och gå i skolan där, tror du att du kommer att hålla ut hela året? Och du måste fan berätta lite om skillnader mellan våran mat och deras mat xD - Sitter i snön här i Sverige och är sjukt avis på dig!



-------------------------------------------

men iaf, nice svar =)

2010-03-14 @ 10:26:44
URL: http://monaosman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback