Day one



Idag startar vår "diet" som vi ska följa nu i 8 veckors tid. Allt festande, godis och skräpmat har satt sina spår, därför vi har bestämt oss för att göra en kickstart och förändra våra vanor innan vi rullar fram. Vi har gjort vår lilla egna diet som innebär att vi ska undvika: Pasta, ris, potatis, couscous, bröd, mjölk produkter, söta frukter, sötsaker & alkohol. Vi ska helt enkelt skära ner på kolhydraterna och sockret. Socker och kolhydrater behöver kroppen för att fungera tänker många säkert nu, och då vill jag påpeka att det finns socker och kolhydrater i både grönsaker och kött, så ni behöver inte vara oroliga. Eftersom yogurten här innehåller minst 8 g / 100 g socker så har vi köpt ett proteinpulver så att vi kan ta en shake på morgonen istället. Omelett går även bra, men det kan bli lite långtråkigt i längden, så vi tyckte att en shake var ett bra alternativ.

Första veckan är en utrensningsvecka, vilket innebär lite mer proteinshakes. Vi ska att äta/dricka fem proteinrika mål om dagen och dricka ingefärste som får igång förbränningen. På lunchrasten ska vi äta i 15 min och spendera de resterande 45 minuterna åt att promenera. 10.000 steg om dagen är det som gäller.

Det ska bli väldigt intressant och se hur det här kommer att gå, jag är världenst största godisgris, och har aldrig klarat att hålla någon diet särskilt bra. Bilderna är tagna, måtten är mätta, vikten är nedskriven, nu jävlar ska vi se resultat på 8 veckor. Jag ska kämpa som en idiot. Jag vill ju vara den som får bäst resultat ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback