The sky is blue

När jag vaknade i morse och såg att det var klarblå himmel ute blev jag minst sagt förvånad. Det känns som att det var flera månader sedan vi hade fint väder. Äntligen. Sprang ute för första gången på flera veckor, kunde inte motstå det fina vädret. Lite öm i benhinnorna nu men inte så farligt. Charlotte och jag har legat vid polen från 10-12.30. Efter en duschen såg vi hur mycket solen tagit, helt otroligt, äntligen är sommaren här!

Till lunch lagade jag rostade morötter och sötpotatis i ugnen med laxfilé och min goda lime/garlic sås. Charlotte och jag var sugna på att gå ner till markanden så vi knallade iväg en sväng. Tog en islatte på vägen. Köpte mig två par solglasögon. ett par pilot med guldbåge och ett par svarta vanliga rayban stuk. Skitsnygga och billiga. Fejk då självklart men vem bryr sig, jag tar ändå sönder solglasögon så himla lätt så det är nog bäst. hehe. När vi gick förbi RG:s såg vi Mats och Math sitta och plinka på sina gitarrer. Vi gick in och tog var sin lemonade. Inte ofta man får visa lägg när man beställer alkoholfritt, haha, puckon. Snackade lite skit, kollade på folk. Vi såg en kille som såg ut EXAKT (okej inte exakt men nästan) som Edward i Twilight. Önskar att jag hade kunnat smygta en bild på honom och visa er helt sjukt. Han var ihop med en fjortis med skrikblont hår med lila underhår. Snacka om att han var värd bättre.

Nu har jag vilat lite, ska snart börja göra mig i ordning för en kväll i baren på Limes. Idag ska jag stanna kvar efter passet och ta några knock offs.. efter jobbet drinkar eller vad man kallar det. Var på tok för länge sedan nu, jag har varit en duktig liten toffel och åkt hem direkt efter mina pass.

PS: Kommer ej in på min hotmail, om ni ska maila gör det på facebook!

CHINGELING!

En sak till... James ringde förut och sa att det snöade på dom i Sydney. Fatta. SNÖ. här har vi 25 och sol.

Ja det var allt.

hej då.




Kommentarer
Postat av: Emma

Oh, det ser ut att vara jättefint där i Austaralien :)

2010-10-16 @ 16:23:12
URL: http://godisflickan.blogg.se/
Postat av: emma

jag skulle vilja byta ut våran höst ibland till eran sol speciellt november månad som är den tråkigaste månaden i Sverige lika så jan och feb brukar vara lite halvtråkiga månader. Ge oss värmen, i helgen har vi haft det på -1 när jag gått upp runt åtta för att tenta plugga :)



Hoppas du har det bra gummis vilket jag tror. Lev livet där nere...

2010-10-17 @ 08:43:24
URL: http://emma86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback