What´s going on?

Min kväll på Limes i lördags slutade med svimning och spya. Efter mitt pass tog jag ett glas vin, minglade lite och pratade med mina kollegor. När det var dags att gå hem kände jag mig illamående. Sa att jag kände för att spy och gick in i hissen. Hör sedan någon säga, can you stand up? Jag bah va, va fan gör jag på golvet? Ställer mig upp, försvinner igen.. vaknar upp på golvet på ground floor. Skakar, har ingen känsel i händerna och börjar spy. Spyr på min hand också, Daniel bah, Emmy move your hand. hahah, Fräsht! Det var i alla fall jäkligt läskigt. Jag hade ätit bra hela dagen, jag hade druckit vatten när jag jobbade plus en redbul så det var ingen sockerbrist.

På söndag eftermiddag åkte vi till sjukhuset. Jag fick ta en massa prover och grejer. Proverna visade ingenting. Det ända de sa var att jag hade ett "low heart rate" antar att det är låg hjärtrytm eller något på svenska? Men de sa att det var inget att oroa sig för. "Your allowed to faint ones or twice if it happens again come back". De sa att jag säkert ätit dåligt och druckit för lite. vilket jag inte hade men men..

Det som får mig att oroa mig och tro att det är någonting fel är att allting händer på samma gång. Mina höfter ballar ur, tappar känsel under behandlingen hos physion, får exem attack över hela kroppen, svimmar och spyr.

Läkarna har sagt att allting förmodligen beror på stress. Kanske kan vara så att jag tänker mycket, saknar alla där hemma, har skolan och jobbet och sen allt med min kropp också på samma gång. Är väldigt mammasjuk just nu. James mamma har fått vara extramamma nu i några dagar. I går tog hon mig till en läkare som kollade på mina exem, vi åt en god lunch, shoppade lite på stan och sedan åkte vi till newfarm för att handla mat. De har väldigt bra mat där. Stannade även till vid en organic shop. Där köpte hon några örter som var bra speciellt för exem. Man blandar dom med te, blev jättegott :) Fick även en organic smoothie. Jättegod. (Anneli du skulle älskat den shopen)

Nu är det bara 10 dagar kvar tills min mamma kommer! Då ska vi åka till Australia zoo, surfers paradise ,Harbourtown, Sydney, & Fraser island. Förhoppningsvis hinner vi även klämma in segling med James föräldrar bort till öar där man kan snorkla bland vrak :D åh va kul det ska bli!


Jag skulle bara vilja åka ut till en ö och stanna där i några veckor..



Kommentarer
Postat av: Mamsen

... o jag är Emmysjuk!! Snart är jag hos dig och vi ska rå om varandra i 3 veckor. Ska bli ofattbart mysigt:-). Längtar längtar längtar...! Kramar fr Mamsen

2010-10-19 @ 20:06:13
Postat av: AnneliH

Hoppas du slipper fler sådana överraskningar. Skönt att alla prover är tagna och de var bra.

Den affären skulle jag nog kunna gå länge i ;)

Ja, vad härligt att Anna kommer så ni kan bara mysa och bara koppla av...det kan göra susen för kroppen!

Många Kraaamar!

2010-10-20 @ 06:50:30
Postat av: Tilda

Hej,

Har en liten fråga.. funderar på att plugga i Australien och jag undrar hur du finansierar dina studier?

Ræcker studielånet, CSN, till det eller har du (alt. dina førældrar) tagit ett lån før att tæcka terminsavgifter osv.`?



Tacksamfør svar :-)

//Tilda

2010-10-22 @ 12:26:14
Postat av: Natalie.

hejhej. Jag har en fråga? fixar du fortf bloggar, asså bloggdesign.. e sjukt sugen på att börja blogga igen, undrar om du hade kunnat hjälpa mig? :) Mvh / Natalie.

2010-10-22 @ 18:25:26
Postat av: Natalie.

Hej ! hade blivit jätte tacksam om du hade kunnat svara på min fråga här, om du fortf fixar bloggdesignen? Tycker du e grym på de!! :D

2010-10-26 @ 21:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback