Cupcakes bak!




I går tog jag och Malin tåget ut till Tomas, Tuva och Maja som bor ca 1 timma med tåg från stan. Tuva och Maja flyttade hit för att bo med Tomas för 7 veckor sedan. Vi bestämde oss för att baka cupcakes! Självklart började det spöregna när vi gick till affären, så vi var dyngsura när vi kom hem, men vi surade inte för det.
Malin är ju cupcakes expert så vi gjorde cupcakes med hallon & citron smak och sedan en vit choklad glasyr på. Medan de gräddades i ugnen färgade vi marsipan och gjorde en massa roliga figurer. Tuva ville blanda sin egen marsipan och tog alla färger, den blev bajsbrun. hehe. Så vi gjorde en liten bajskorv och la på Tomas cupcake. Fast vi bytte ut den sen, eller Tuva och jag åt upp den hehe. Blev mycket flams och skratt, haha. Kolla så fina de blev :) Efter baket åt vi middag, jag blev överlycklig när jag såg att Maja gjort potatisgratäng. Den var jättegod, har nog inte ätit det på ett år. Jättetrevlig dag/kväll.

Kommentarer
Postat av: AnnA

Vad kul att de fortfarande är tillsammans =) Jättefint kakor :D

2011-02-16 @ 15:08:02
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ser riktigt gott ut :)

2011-02-17 @ 01:29:21
URL: http://kandii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback