Bild update från översvämningarna

Utanför lägenheten på Park avenue..



I morse..






Nu har vattnet stigit ganska mycket, den kommer säkert över vår sandmur men det var värt ett försök.



Grabbarna har byggt hela natten.. James är smutsig hela han men känner sig väldigt manlig.. hehe.







Just nu är jag hemma hos tina och steve några minuter bort från vår lägenhet. De har en stor lägenhet och grill och så ifall elen skulle gå. Vi har tagit med oss all vår mat här. Nu sover de flesta som varit uppe hela natten. I morgonbitti vid 4 kommer det vara som mest och vi ska gå till lägenheten och se hur det utvecklats. När man kollar på tvn förstår man hur stor översvämningen är. Just där jag är ser jag ju bara floden som översvämmas mer och mer, gatorna här lutar ju ner mot floden vilket gör att vattnet hamnat där.
Nu har jag en liten hund som slickar på mitt ben här, haha, bella. Nu ska jag lägga mig och vila lite bredvid henne. Myspys.
Uppdaterar imorgon bitti, ikväll er tid..










Kommentarer
Postat av: amila

Hej gumman, jag har tipsat blogg.se om din blogg så nu hoppas vi att du hamnar på framsidan. :) tycker det är way more viktigare än någon dagens outfit :) Ta hand om er! Kramar

2011-01-12 @ 07:26:07
URL: http://amilajebilalijepakaovila.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt! Amila tycker precis som jag, blogg.se har bara en massa outfits och andra tråkigare saker... Ehm, jag tipsade SVT om dig igår :p

2011-01-12 @ 10:56:38
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/
Postat av: AnnA

Jag har tipsat dig till blogg.se också.. Men de va fan så svårt att hitta "Tipsa redaktören".. Men det gör man precis nedanför "Veckans blogg". Så du kan ju slänga iväg ett tips om dig själv ;) Tror du jag fick nå tack från svt för att jag tipsade om dig? Näe då, dålig stil, haha :p Fan Emmy, du är grymm om orkar visa alla hur det går för er! Sen när du kommer hem till Motala, så har du fått flera livserfarenheter på bara 1 år i Australien, amazing ;D Jag följer dig på FB och här hela tiden.. Nu ger du f*n i att ramla i när du hittar på hyss :p Pöss o kläm

2011-01-12 @ 11:30:03
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan se dina statusuppdateringar på facebook -och dina näras böner om att du ska evakuera. Jag tycker att du är förfärligt dumdristig, men framförallt fruktansvärt nonchalant gentemot dem som älskar dig.



Tänk på din familj, även om du inte tror att du kommer lida av översvämningen. Tror du att de kan sova?

2011-01-12 @ 13:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback