Sick of being sick



Önskar att jag kunde segla iväg några veckor och göra ingenting ett tag..


Ja, nu är jag igång med min 11te antibiotika kur i år och min kropp känns helt trasig
.
Jag har inte ork till någonting, och att jag jobbade i helgen kanske inte var mitt bästa move, dock bra för plånboken. Mina leder är ömma och knäpper oroande högt vid vissa rörelser.
Jag har även haft ont i stårtåleden nu ett bra tag och hade en attack under vår semester i Cairns där jag hade så ont att jag inte kunde gå. James pappa har exakt samma sak, och han har Gikt En sjukdom som innebär att urinsyrekristaller bildats i leden. Urinsyra bildas naturligt i kroppen, men kan ibland fällas ut som kristaller i olika vävnader, bland annat i lederna. Leden blir då inflammerad. Kollade precis upp vad som kan orsaka sjukdomen och stress, högt blodtryck eller nedsatt njurfunktion är några av dom. Med tanke på att jag haft urinvägsinfektioner 11 gånger sedan jag kom hit så är det mycket troligt att det beror på det... mindre kul. Ska verkligen göra en hel body scan när jag kommer hem.. kosta vad det kosta vill. Är 21 år men känner mig som 80.

Kommentarer
Postat av: emma

låter inget skoj..

2011-01-24 @ 17:45:55
URL: http://emma86.blogg.se/
Postat av: Jeb

Men gikt drabbar väl inte tjejer i din ålder? :(

2011-01-25 @ 10:46:54
Postat av: E m m y (Amafao)

Nä det är vanligast att män över 40 år har det.. Så snacka om att vara onormal. jag har ju höftproblem också.. känner mig som en kärring :P

2011-01-25 @ 13:33:13
URL: http://amafao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback