Äntligen kan vi pusta ut.

i början av översvämmningarna tisdag..

I går, lite mer översvämmat än i tisdags om ni jämför.. under natten steg det lite till men vi var väldigt lyckligt lottade.






Dagen efter vid vår vägg som lyckades skydda byggnaden..



Jag och James hade pumpvakt, jag var trött..



Och självklart hade jag töntglasögonen på mig och var tvungen att ta en egobild.

Nu har vi stängt av pumparna, elen har slagits på och vi har flyttat in i vår lägenhet igen. Vattnet har gått ner jättemycket och floden har lugnat ner sig. Äntligen kan man pusta ut. Vi och våra nya grannvänner gick upp till puben runt hörnet, drack vin och åt middag. Väldigt trevligt. Samtidigt sa vi allihopa att det känns så konstigt. För bara några timmar sedan var alla jätteoroliga och rädda, kämpade för att inte låta vattnet förstöra allt i sin väg, och nu äter vi middag här som om ingenting hade hänt. Vårt område har haft otrolig tur. Många har ringt och undrat om vi är okej och om vi behöver hjälp, när vi säger att allt är okej undrar de hur i hela friden vår lägenhet kan vara OKEJ? Den ligger precis vid floden. Tydligen måste floden vara bredare här.. tack gode gud för det.
I morgon ska vi kolla upp om det är någonstans vi kan hjälpa till, ringa runt till vänner och se så att allting är okej. Det kommer att ta minst 2-3 år för Australien att komma på fötterna igen säger dom. Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg hur alla restaurangerna längst med floden var helt under vatten, helt otroligt! Nu har jag hört att en cyclone kan komma snart också, jag hoppas verkligen att det här är över nu och att det inte kommer att regna de sista veckorna jag har kvar här. Det kan innebära ännu mer översvämningar, och det vore förjävligt rent ut sagt. Jävla väder! Nu får ni hålla tummarna där hemma, så kanske vädret håller i sig.. just nu är det uppehåll :)
Och en hälsning till alla på Motala kommun/Carlsund. Jag lovar att kika in och säga hej när jag kommer hem, med eller utan städvagn. :D Ni saknar säkert er babbelmaja lite.


chingeling.





Kommentarer
Postat av: kullis2

skönt att det blivit bättre! hoppas allt vatten försvinner snart. Puss kexi

2011-01-13 @ 20:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback