Not let go of your dream until you're ready to wake up and make it happen.

Nu har jag varit här i 2 veckor. Just bu vet jag varken ut eller in. Jag måste ge det lite mer tid och se om jag trivs eller inte. Det är så rörigt med allt man ska lära sig. Om någon beställer i baren kanske de vill betala med cash då har vi olika valutor.. Vi tar inte bara dubais valuta dirhams. Då måste man kunna räkna ut vad det blir i dollar osv. De kan betala med kort då ska du först knappa in på kassan, printa kvitto ge det, få kortet. Du sätter i kortet i kortmaskinen, de får signa eller knappa kod. Sen går du tillbaks till kassan. Letar upp notan de betalade, väljer betalsätt, knappar in där om deras kort är visa master eller något annat och summa. Sedan kommer det ett kvitto där. Sedan använder du kvittot från kortmaskinen, går tillbaks till kort maskinen och börjar knappa in där.. Sequens nummer, summa, vilket sorts kort, se om namn stämmer och så.. Sen kommer det ett kvitto som du stämplar ihop med alla andra kvitton. Inte nog med det det kan också vara en gäst som redan har en nota vid ett bord, då kan du ej gå in på den du måste knappa in och ge kvitto till supervisor. Det kan vara en gäst som har ett hotellrum.. Då måste du gå ner till hotell lobbyn i slutet av kvällen med sparade kvitton. De kan även invänta sitt bord och då ska du öppna tab som sedan överförs till deras bord. Herre Gud alltså! Haha. Men det sitter väl sen. Snart får jag kanske besök av Sara. Hon som skulle åkt med mig som bartender på kryssningen. :) hon fick sitt kontrakt i går så. Vore kul med lite svensk sällskap i baren och en till tjej! Nu måste jag vila lite, ska jobba om 50 min. Chingeling!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback