WORK STUDY SLEEP WORK STUDY SLEEP


En bild jag tog på baren i går när vi hade stängt. Älskar våra maneter :)


Det finns verkligen inte mycket tid över nu så här i början
. Idag har jag ett cocktail test på klassiska cocktails. Det kan jag inte faila på, han vill bara se hur breda mina kundskaper är. Sitter därför nu och försöker lära mig lite mer classiska. Jag är ju dum i huvudet som inte tog med mig min barbok. Blir så irriterad på mig själv.

I går var min första dag bakom baren. Jag har aldrig jobbat i en fin restaurang förut och har därför aldrig varit med om att ha en spritlucka. Jag och Brett stod i den "luckan". Det är första stationen på baren och det kommer bongar/lappar med beställningar från servisen. Det var mycket alkoholfria drinkar, vin och cocktails. Samtidigt som man har luckan ska man försöka servera gästerna vid baren. De jag fick göra i går var mojito, cosmo, bellini, longisland, espresso martini & 4 olika signatur cocktails. ja inte bara en av varje då utan mängder. Mojito verkar vara väldigt populärt och det är jag bra på så det är nice :) Det var jävligt coolt att se Okkus flaming lamborgini. :D Ska lätt göra den hemma i Motala sen i sommar. De sprutar även eld över cosmopolitan genom att använda tendare och apelsinskal. Över lag tycker jag att det gick bra för mig, det som ska bli intressant att se är om jag får upp min speed, får hoppas på det.

Det är väldigt trångt att stå 2 personer på en station. Brett är väldigt pedagogisk och vi kommer jättebra överens, men efter vi typ suttit ihop i 3 veckors tid kommer vi garanterat vara jävligt less på varandra. Jag hoppas att vi inte ryker ihop bara, men jag brukar inte vara en sån som har svårt att komma överens med människor.

Kommentarer
Postat av: Anneli Häggkvist

HejaHeja! Fyf...vad det låter bra när du skriver allt det där! Så himla glad för din skull <3 Du kommer klara allt sen! Kram!

2012-03-07 @ 16:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback