Dagen efter



Gårdagens halloweenfest på Hugo verkade ha lockat många, mer än 550 betalande gäster eller något sådant tror jag att det måste ha varit. Vi hade verkligen behövt mer personal, kaos i garderoben och fullt med folk överallt, men jag tycker att vi gjorde bra ifrån oss med tanke på omständigheterna. Det var riktigt stressigt att stå i garderoben måste jag säga, det vill jag helst inte göra om. Och så många fula jackor det finns. Vissa jackor skulle man tappat bort med flit, hade blivit som en tjänst till personen, så att den aldrig mer hade behövt bära den där fula jackan igen..

Valle såg ut som Rambo och stod förmodligen och spände i baren hela kvällen. Hann inte fråga honom, men kan tänka mig att han hade en heldel tjejer hängades vid honom i baren.







Kommentarer
Postat av: Jenni

du var så gullig med dina vampyrtänder :D förstår att det var skönt att sova ut imorse.. ni slet verkligen igår.. så duktiga! puss

2008-11-02 @ 21:32:08
URL: http://jenni.blogg.se/
Postat av: overallt

en bild säger mer än tusen ord. läs, bevaka och tyck till på www.overallt.blogg.se!

2008-11-02 @ 22:18:20
URL: http://overallt.blogg.se/
Postat av: Manne

Inte helt smart av en anställd att berätta på ett forum som det här hur fula jackor de som betalar din lön går klädda i.

2008-11-02 @ 22:59:30
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till Manne: Så om jag tycker att många som kommer till hugo har fula jackor, då kanske de inte vill komma till hugo mer pga av min åsikt eller vad vad är det du påstår? Och jag har inte pekat ut någon, så ingen kan känna sig träffad.

2008-11-02 @ 23:16:06
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Manne

Det är bara patetiskt. Sänker nivån på stället. Tror du personalen på exempelvis Spy Bar eller ett ställe med någorlunda standard har personal som bloggar om besökarnas "fula" jackor. Inte lätt att förstå alla gånger när man inte har de insikterna innanför pannbenet. Vänd på det.. ALLA kan känna sig träffade.

/En person med en ev ful jacka.

2008-11-02 @ 23:34:02
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Du, nu är det inte så att jag bloggar för stället jag jobbar på. Det här är min personliga blogg. Och du, spybar om något ställe har åsikter om hur folk klär sig och ser ut. Är du inte snyggt klädd är det inte ens säkert att du kommer in. jag har skrivit "så många fula jackor det finns". Många tycker säkert att mina jacka är ful, smaken är som baken. OM nu "alla" känner sig träffade. Vart fan är er självkänsla undrar jag då? Huvudsaken är väl att du tycker om och trivs i din jacka?! Eller min åsikt kanske har så stor och betydelsefull roll när det gäller utsendet på din jacka?

2008-11-02 @ 23:47:32
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Du, nu är det inte så att jag bloggar för stället jag jobbar på. Det här är min personliga blogg där jag skriver vad jag känner, tänker tycker. Och du, spybar om något ställe har åsikter om hur folk klär sig och ser ut. Är du inte snyggt klädd är det inte ens säkert att du kommer in. Jag har skrivit "så många fula jackor det finns". Många tycker säkert att mina jacka är ful, smaken är som baken. OM nu "alla" känner sig träffade. Vart fan är er självkänsla undrar jag då? Huvudsaken är väl att du tycker om och trivs i din jacka?! Eller min åsikt kanske har så stor och betydelsefull roll? menar du att folk ska tänka "nämnen oj, hon kanske tyckte jag hade en ful jacka nu ska inte jag festa på hugo mer"? Du har ju själv hur "troligt" det låter. Om du nu känner dig träffad, så är det nog förmodligen för att du insett att din jacka är jävligt ful. Då har jag ju gjort dig en tjänst, köp en ny jacka som du trivs i!

2008-11-02 @ 23:58:46
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Du, nu är det inte så att jag bloggar för stället jag jobbar på. Det här är min personliga blogg där jag skriver vad jag känner, tänker tycker. Och du, spybar om något ställe har åsikter om hur folk klär sig och ser ut. Är du inte snyggt klädd är det inte ens säkert att du kommer in. Jag har skrivit "så många fula jackor det finns". Många tycker säkert att min jacka är ful, smaken är som baken. OM nu "alla" känner sig träffade. Vart fan är er självkänsla undrar jag då? Huvudsaken är väl att du tycker om och trivs i din jacka?! Eller min åsikt kanske har så stor och betydelsefull roll? menar du att folk ska tänka "nämnen oj, hon kanske tyckte jag hade en ful jacka nu ska inte jag festa på hugo mer"? Du hör ju själv hur "troligt" det låter. Om du nu känner dig träffad, så är det nog förmodligen för att du insett att din jacka är jävligt ful. Då har jag ju gjort dig en tjänst, köp en ny jacka som du trivs i!

2008-11-03 @ 00:14:20
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Du, nu är det inte så att jag bloggar för stället jag jobbar på. Jag bloggar inte om besökarnas klädsel, det är inte vad min blogg handlar om. Det här är min personliga blogg där jag skriver vad jag känner, tänker, tycker. Inget jävla reklambland där jag är tvingad till att tycka att allt på hugo är bra. Och du, spybar om något ställe har åsikter om hur folk klär sig och ser ut. Är du inte snyggt klädd är det inte ens säkert att du kommer in. Jag har skrivit "så många fula jackor det finns". Många tycker säkert att min jacka är ful, smaken är som baken. OM nu "alla" känner sig träffade. Vart fan är er självkänsla undrar jag då? Huvudsaken är väl att du tycker om och trivs i din jacka?! Eller min åsikt kanske har så stor och betydelsefull roll? menar du att folk ska tänka "nämnen oj, hon kanske tyckte jag hade en ful jacka nu ska inte jag festa på hugo mer"? Du hör ju själv hur "troligt" det låter. Om du nu känner dig träffad, så är det nog förmodligen för att du insett att din jacka är jävligt ful. Då har jag ju gjort dig en tjänst, köp en ny jacka som du trivs i!

2008-11-03 @ 00:17:05
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Du, nu är det inte så att jag bloggar för stället jag jobbar på. Jag bloggar inte om besökarnas klädsel, det är inte vad min blogg handlar om. Det här är min personliga blogg där jag skriver vad jag känner, tänker, tycker. Och du, spybar om något ställe har åsikter om hur folk klär sig och ser ut. Är du inte snyggt klädd är det inte ens säkert att du kommer in. Jag har skrivit "så många fula jackor det finns". Många tycker säkert att min jacka är ful, smaken är som baken. OM nu "alla" känner sig träffade. Vart fan är er självkänsla undrar jag då? Huvudsaken är väl att du tycker om och trivs i din jacka?! Eller min åsikt kanske har så stor och betydelsefull roll? menar du att folk ska tänka "nämnen oj, hon kanske tyckte jag hade en ful jacka nu ska inte jag festa på hugo mer"? Du hör ju själv hur "troligt" det låter. Om du nu känner dig träffad, så är det nog förmodligen för att du insett att din jacka är jävligt ful. Då har jag ju gjort dig en tjänst, köp en ny jacka som du trivs i!

2008-11-03 @ 00:18:16
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Nu har jag hittat inlägget där... Jag tycker inte att det var vidare allvarligt det där.

2008-11-03 @ 05:54:15
URL: http://therre.blogg.se/
Postat av: Sascha

"Tror du personalen på exempelvis Spy Bar eller ett ställe med någorlunda standard har personal som bloggar om besökarnas "fula" jackor."



Att spy bar har "någorlunga standard" är lätt årets skämt

2008-11-03 @ 09:51:21
Postat av: Manne

Klart att Spy Bar har nogurlunda standard? Eller ska vi behöva börja rabbla lyxkrogar? Det handlar inte för 5 öre om vad du tycker om varken min eller andras jackor. För det skiter nog varenda kotte i. Min åsikt var bara att det är oproffesionellt av personalen på en om vi nu ska kalla det restaurang (serverar ju mest taskigt kryddade halvfabrikat)/nattklubba tt uttala sig negativt om de människor som betalar ens lön. Vad du tycker om folks jackor skiter jag och garanterat alla andra i fullständigt.

2008-11-03 @ 16:32:19
Postat av: SG

2008-11-03 @ 17:11:39
Postat av: Stevie G

Tagga ner nu lite "Manne".



Att du ligger efter i tiden eller läst någon "out-of-date" tidning måste vara dagens spik då du påstår att Spy Bar har "någorlunda standard".

Men eftersom du förmodligen aldrig satt din fot på varken Spy Bar eller någon annanstans utanför Motalas gränser så förstår jag att du är lite bitter och vill få en ung, söt tjej (med fin jacka) att känna sig skyldig för en allmän åsikt.



Varför bry sig så mycket om ett ställe om du ändå tycker att de "serverar ju mest taskigt kryddade halvfabrikat"?

Låt det vara oprofessionellt eftersom du ändå inte verkar trivas där.



Du som verkar ha koll på läget och är "professionell" nog, kom upp till Stockholm så ska jag ta dig till ett ställe runt Stureplan som är lite 2008 och så kan jag köpa dig en ny jacka eftersom du inte verkar tycka om din och vill du inte det så skulle jag nog sitta hemma, försöka komma på vart det gått snett, minska på konsumerandet av folköl, börja vidga mina vyer och öppna en kartbok som innehåller annat än bara Östergötlands län.



Puss



ps. det stavas någorlunda inte nogurlunda och så oprofessionellt inte oproffesionellt, tänk på det då sådana saker kan anmärkas på ett "någorlunda" ställe.

2008-11-03 @ 18:01:25
Postat av: ~:AnnA:~

Jisses... snacka om att säga emot sig själv...

2008-11-03 @ 18:02:26
URL: http://familjengk.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till Manne: Du skrev "Vänd på det.. ALLA kan känna sig träffade. /En person med en ev ful jacka." Vad menar du då med den där meningen om du inte påstår att det var just min åsikt om deras fula jackor som spelade någon roll? nyss kände du ju dig träffad, för att du "ev hade enful jacka". Du säger emot dig själv.



Att komma med ett falskt påstående om att vi har mycket halvfabrikat är däremot patetiskt! Hör av dig när du är i Motala så ska du få en privat tur i köket, hittar du en massa halvfabrikat där så döper jag om mig till Manne.



Att skriva att vissa av de 550 jackorna jag hängde in inte föll mig i smaken är inte negativt nedtryckande mot våra gäster. Hade varit onormalt om jag tyckt att alla var snygga. Hade jag däremot sagt "fan va ful jacka du har" i en gästs ansikte, då hade det varit oprofessionellt och kränkande av mig.



Svar till Stevie G: Tack för en klockren kommentar, kunde inte sagt det bättre själv!

2008-11-03 @ 18:22:24
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till Manne: Du skrev "Vänd på det.. ALLA kan känna sig träffade. /En person med en ev ful jacka." Vad menar du då med den där meningen om du inte påstår att det var just min åsikt om deras fula jackor som spelade någon roll? nyss kände du ju dig träffad, för att du "ev hade enful jacka". Du säger emot dig själv.



Att komma med ett falskt påstående om att vi har mycket halvfabrikat är däremot patetiskt! Hör av dig när du är i Motala så ska du få en privat tur i köket, hittar du en massa halvfabrikat där så döper jag om mig till Manne.



Att skriva att vissa av de 550 jackorna jag hängde in inte föll mig i smaken är inte negativt nedtryckande mot våra gäster. Hade varit onormalt om jag tyckt att alla var snygga. Hade jag däremot sagt "fan va ful jacka du har" i en gästs ansikte, då hade det varit oprofessionellt och kränkande av mig, men så är inte fallet här. Manne, DU är patetisk.



Svar till Stevie G: Tack för en klockren kommentar, kunde inte sagt det bättre själv!



Svar till Sascha: eller hur.. haha!

2008-11-03 @ 18:39:50
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till Manne: Du skrev "Vänd på det.. ALLA kan känna sig träffade. /En person med en ev ful jacka." Vad menar du då med den där meningen om du inte påstår att det var just min åsikt om deras fula jackor som spelade någon roll? nyss kände du ju dig träffad, för att du "ev hade enful jacka". Du säger emot dig själv.



Att komma med ett falskt påstående om att vi har mycket halvfabrikat är däremot patetiskt! Hör av dig när du är i Motala så ska du få en privat tur i köket, hittar du en massa halvfabrikat där så döper jag om mig till Manne.



Att skriva att vissa av de 550 jackorna jag hängde in inte föll mig i smaken är inte negativt nedtryckande mot våra gäster. Hade varit onormalt om jag tyckt att alla var snygga. Hade jag däremot sagt "fan va ful jacka du har" i en gästs ansikte, då hade det varit oprofessionellt och kränkande av mig, men så är inte fallet här. Manne, DU är patetisk.



Svar till Stevie G: Tack för en klockren kommentar, kunde inte sagt det bättre själv!



Svar till Sascha: eller hur.. haha!

2008-11-03 @ 18:43:46
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: emelie

jag gillar långa fransar.

2008-11-03 @ 19:19:04
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Stevie G

Inget att tacka för.



Förstår bara inte att det finns folk som inte bara kan vara lite ödmjuka utan istället ska på andra för att få ut sin aggression.



Å andra sidan ska man väl kanske låta de vara, vad vet jag?!

2008-11-03 @ 19:26:46
Postat av: carin

valle är så fucking porrig asså..

idag ska jag titta under army byxorna;)

2008-11-03 @ 20:10:29
Postat av: Manne

"Förstår bara inte att det finns folk som inte bara kan vara lite ödmjuka utan istället ska på andra för att få ut sin aggression."



För att citera Stevie G.



Jag ser inte i något av mina tidigare inlägg att jag på något sätt skulle skrivit något oödmjukt? Okej att du är bra på att stava kompis men vad hjälper det när man inte vet ordens innebörd. Att som annställd på en "restaurang,kebabhak,tacoplace,blaskcolakrog" och uttrycka hur fula jackor folk har är ett tecken på kass ödmjukhet.



Förövrigt har jag besökt flertalet krogar runtom i både Sverige samt utanför rikets gränser. Och kan fortfarande intyga att Spy Bar är en "nogorlunda" fin krog,bar,uteställe. Att jämföra Spy Bars klientel med Hugos är fortfarande som att jämföra Idol Markus med Mick Jagger i Rolling Stones om vem som är mest rockig.



Jag väntar glatt på din inbjudan, ska vi ta ett pubrace eller ska vi äta ute?



För att inte tappa min poäng som uppenbart de flesta har svårt att förstå vill jag bara återigen förklara att jag trivs väldigt bra med min jacka. Den är fin.



Asbra kommentar förresten Sacha. Du har säkert koll på läget.. hihi



2008-11-03 @ 22:06:34
Postat av: ~:AnnA:~

Manne är bara avundsjuk ;P

2008-11-03 @ 22:19:55
URL: http://familjengk.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till manne: "Förstår bara inte att det finns folk som inte bara kan vara lite ödmjuka utan istället ska på andra för att få ut sin aggression." han menar att du inte är ödmjuk ditt pucko!



Manne, kan du inte bara inse att du är patetisk och knäckt i den här diskutionen? Jag har inte sårat eller förolämpat någon, jag har inte skadat Hugo, jag har inte gjort någonting fel. Jag har på min personliga, jag upprepar, personliga blogg där jag inte bloggar som anställd, sagt min personliga åsikt. Vissa av de 550 jackorna i garderoben var fula, jag tycker fortfarande det, och står för att jag skrev det. Det är bara DU som anser att det finns något problem med att jag delade med mig om den åsikten, ingen annan.



Först säger du att ev har en ful jacka, nu säger du att din jacka är jätte fin. Hur fan skaru hat? Jag undrar vem det egentligen är som har något innanför pannbenet här..



2008-11-03 @ 22:23:28
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till manne: "Förstår bara inte att det finns folk som inte bara kan vara lite ödmjuka utan istället ska på andra för att få ut sin aggression." han menar att du inte är ödmjuk ditt pucko!



Manne, kan du inte bara inse att du är patetisk och knäckt i den här diskutionen? Jag har inte sårat eller förolämpat någon, jag har inte skadat Hugo, jag har inte gjort någonting fel. Jag har på min personliga, jag upprepar, personliga blogg där jag inte bloggar som anställd, sagt min personliga åsikt. Vissa av de 550 jackorna i garderoben var fula, jag tycker fortfarande det, och står för att jag skrev det. Det är bara DU som anser att det finns något problem med att jag delade med mig om den åsikten, ingen annan.



Först säger du att ev har en ful jacka, nu säger du att din jacka är jätte fin. Hur fan skaru hat? Jag undrar vem det egentligen är som har något innanför pannbenet här..



2008-11-03 @ 22:23:31
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till manne: "Förstår bara inte att det finns folk som inte bara kan vara lite ödmjuka utan istället ska på andra för att få ut sin aggression." han menar att du inte är ödmjuk ditt pucko!



Manne, kan du inte bara inse att du är patetisk och knäckt i den här diskutionen? Jag har inte sårat eller förolämpat någon, jag har inte skadat Hugo, jag har inte gjort någonting fel. Jag har på min personliga, jag upprepar, personliga blogg där jag inte bloggar som anställd, sagt min personliga åsikt. Vissa av de 550 jackorna i garderoben var fula, jag tycker fortfarande det, och står för att jag skrev det. Det är bara DU som anser att det finns något problem med att jag delade med mig av den åsikten, ingen annan.



Först säger du att ev har en ful jacka, nu säger du att din jacka är jätte fin. Hur fan skaru hat? Jag undrar vem det egentligen är som har något innanför pannbenet här..



2008-11-03 @ 22:25:36
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Manne

Ja min jacka var ju ev ful enligt dig. Inte enligt mig. Du bloggar väll givetvis som anställd. Det är ju för tusan det enda du skriver om hohohoho.

Gå till baka till mitt första inlägg. Det är min personliga åsikt att det är olämpligt att personal talar illa om gästers kläder. Det är inte relevant info att delge på en blogg. Skitsamma. Det är ju förklaringen till varför det där aldrig kommer va något mer än ett kebabhak med taskig servicenivå. Men åsikten är fri.



Go Natt

2008-11-03 @ 22:46:31
Postat av: carin

du kan få låna en jacka av mig manne om din är ful.. jag har massa fina

2008-11-03 @ 22:59:18
Postat av: Manne

De är bra, vi har nog inte samma storlek. Jag är nämligen lite tjocker. Men det kanske du också är?

2008-11-03 @ 23:03:33
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till Manne: men du Manne, min åsikts spelade ju ingenroll. Så varför nämnde du ens att din jacka kanske är ful enligt mig, det spelade dig ju ingen roll? Och sluta påstå saker om hugo som inte stämmer, vi har näst in till inget halvfabrikat som du påstod, och servicen är fan inte dålig. Säg vad som är dåligt med servicen? ska vi äta maten åt dig också eller? idiot.

2008-11-03 @ 23:06:55
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: carin

lucky you manne jag oxå

2008-11-03 @ 23:15:20
Postat av: Manne

Gå på en riktig restaurang så går det upp ett ljus för dig med.

2008-11-03 @ 23:33:11
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till Manne: Du ser.. du kunde inte komma på något svar.. du är knäckt sluta skriv.

2008-11-03 @ 23:38:09
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: carin

kommer aldrig o happen darling

2008-11-03 @ 23:38:31
Postat av: ~:AnnA:~

Har han vart på Hugo överhuvudtaget? Jag undrar om han fastnat på bild nångång? Om han nu ens är myndig ;P

2008-11-03 @ 23:40:06
URL: http://familjengk.blogg.se/
Postat av: Manne

Vadå knäckt. Jag gav dig ju ett svar. "Gå på en riktig restaurang så går det upp ett ljus för dig med." Stod det ju. Innebär det att jag är knäckt?



Köra samma lunchmeny i 10 år och byta pris varannan vecka är ju lite Kalle Anka?



2008-11-03 @ 23:49:55
Postat av: Stevie G

Att överhuvudtaget svara på dina kommentarer sänker ju mig till din nivå, vilket är så långt under denna jordsyta man kan komma.

Men jag får sjunka dit så länge för dina inlägg är så syl-vassa att både nack- och punghår reser sig.



Det lyser ju så tydligt vad du vill med dina kommentarer, för du är inte upprörd över någon jäkla jacka eller tjejens åsikter.

Du är antingen bara en patetisk liten människa som är så avundsjuk på flickan bakom inlägget eller så är du så tragisk att du har något emot stället i fråga att du försöker smutskasta det genom några "genomtänkta" kommentarer på en blogg.

Att påstå saker utan någon som helst grund får dig att framstå som en liten människa som gömmer sig bakom en dold fasad.

Jag är inte på Hugos ofta (då jag bor i dina drömmars stad med krogen du läst om två kvarter ifrån) men att kalla Hugo för något annat än det närmsta du kan komma ett storstads fik/bar i Motala är lögn och det vet du!

Det är ingen som påstått att Hugos klientel ska jämföras med Spy Bars och inte heller Motalas med Stockholms, utan det är bara du som antingen inte kan läsa eller så förstår du inte svenska.

Vad har Spy Bar för klientel förresten, du som vet?

Vad gör en världsvan människa som dig i Motala?



Nä du, fortsätt med ditt småstads-tänkande i din tragiska lilla kropp, häng på mahogny-inspirerande 80-tals Harrys, lägg undan din sista månadslön till ett 6-pack på ICA, spara in på ketchupen till snabbmakaronerna och fortsätt drömma om den stora scenen.

Med ditt tänkande kommer inte dina åsikter och handlingar längre än till ett kommentars fält på en oskyldig söt flickas blogg.



Skriv och kommentera hur mycket du vill, jag tror inte hon har något emot det, då dina grundlösa inlägg inte ger en promille av den genomkraft du hoppats på.





Puss puss

2008-11-04 @ 00:05:27
Postat av: Manne

den har gett 30 kommentarer hittils. Stevie var bor du?

2008-11-04 @ 00:50:54
Postat av: Manne

Vad säger att jag bor i Motala? Du är ju ute och cyklar. God natt med dig nu

2008-11-04 @ 00:52:52
Postat av: Em m y ( A m a f ä o )

Svar till Manne: Nej du bor i Stockholm, vid Klarabergleden sitter du o trycker och tror att du är osynlig..

2008-11-04 @ 07:57:55
URL: http://amafao.blogg.se/
Postat av: Stevie G

Stockholm.



Möt mig på Grev Ture utanför E-L-H för en lunch imorgon.

12.30??

Om du vågar träda fram dvs.





2008-11-04 @ 08:28:38
Postat av: Tessan

Haha, vilken jobbig stund det blev att läsa allt...jisses i havet...men jag garva gött!

2008-11-04 @ 11:32:34
Postat av: Anthon

haha,kan ha varit det mest underhållande jag någonsin läst på en blogg!

vilket ös.



Stevie g är min idol iaf!

2008-11-04 @ 13:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback