Vad gör jag uppe?!

Jag börjar 16.00 idag, och vad fick då mig upp ur sängen så här tidigt?

Jo, var i lägenheten i går  kväll och Peter kom förbi en sväng. Eftersom han är målare ser han lätt vad som behöver fixas. Han drog lite lätt med nycklarna på tapeten och vips, hela tapeten föll typ ner. Så var det med den tapeten. Det hela innebär alltså att vi måste riva ner alla tapeter och bredspackla hela väggarna. Mindre kul med tanke på hur lång tid det kommer att ta. Det visade sig också att de som bodde där innan har målat med takfärg på alla listerna, det ser med andra ord inte bra ut. Så kommer att ta tid att måla om allting, även taket måste målas. I runda slängar betyder det här att jag kommer att få jobba arslet av mig hela veckan, om jag vill få det klart för inflygg nästa helg. Men det innebär också att lägenheten kommer att bli riktigt fin, och öka i värde eftersom det här blir ordäntligt  och bra gjort. : )


Tur att jag har familj som ställer upp och hjälper mig...

Nu ska jag och mamma åka till lägenheten och börja jobba. Vid elva tar vi ett break och åker skridskor hela familjen, det ska bli trevligt. Varmchoklad och mys. Uppdaterar lite senare med bilder från mitt renoveringsprojekt, känsliga tittare varnas.. höhö.

Tjarå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback