Tips angående typsnitt/font




Hur många gånger har man inte velat ha någons font? Eller sett en font i en tidning som är snygg eller på en hemsida. Nu kan du hur lätt som helst få tag i den fonten, och har du tur finns den att ladda ner gratis. Allt du behöver göra är att ladda upp en bild på whatthefont där typsnittet syns och sedan letar de rätt på fonten åt dig. Tar bara några sekunder.




Sen när du har hittat namnet på fonten så går du in på Dafont och så söker du på fonten. Där kan du även som jag gjort ovan skriva in en mening så ser du hur det ser ut med den fonten. Har du tur finns den där gratis eller så hamnar du på en annan hemsida där du måste betala för fonten. När du väl laddat ner den måste du lägga den i din font mapp som finns i windows eller i fontbook om du har mack. :) Det här var kanon när jag gjorde den här assessmenten där jag har väldigt många fonts..



Kommentarer
Postat av: Louise

Hej alltså vilken fin blogg!! är du intresserad av att göra design till mig? betalar såklart :)

2011-06-16 @ 18:20:47
URL: http://dedara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback