Snyltar brudar

Det finns inget värre än snåla tjejer som snyltar på andra och anser sig vara för fin för att betala ur sin egen ficka. Dom tror att dom är någonting, deras ego är också oftast så stort att när de väl får någonting, så uppskattar dom det inte. Hur kan man som tjej tycka att det är okej att anse/ta för givet att killen alltid ska stå för allting?

I början av en relation då man fortfarande dejtar kan det ju vara gulligt om killen bjuder, vilket nog oftast är vanligast att han gör, men har man ett förhållande tycker jag inte att man ska ta någonting sånt förgivet. Själv känner jag mig jätte dum om jag hela tiden blir bjuden, och jag skulle aldrig ta förgivet att en kille skulle bjuda mig. Jag vill känna att jag kan klara mig själv, betala för mig själv, prata för mig själv, ja ni förstår vad jag menar.

Sen finns det ju vissa killar som vägrar låta en tjej betala så mycket som en krona, om dom efter lite tjaffs fortfarande vägrar att låta än betala, så visst, okej då, betala. Fast det där skulle jag nog börja störa mig på, tänk om min pojkvän hela tiden skulle betala minsta lilla grejj, jag skulle känna mig som en liten barnunge.

I allafall, jag stör mig på de bortskämda snåla tjejerna & deras stora egon!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag och Olof betalar oftast för oss själv eller annars så betalar jag ena gången och han andra gången. Det är ganska skönt än att man kanske behöver köra varsitt kort. Jag vill inte att han ska lägga ut pengar på mig när jag har egna pengar. Sen är det okej om han känner att han kan betala vissa saker och så. Vi gör oftast upp det innan vi ska käka/handla något till lägenheten hur vi ska lägga upp det med pengar.

2008-07-29 @ 07:01:00
URL: http://emma86.blogg.se/
Postat av: Lisa

Håller med! Min pojkvän vill oftast betala det mesta, vilket är rart, men jag skulle känna mig så himla dum ifall han betalade för varje resturangbesök/biobesök eller allt vi handlar i affären.. Så han har vant sig vid att han hittar pengar ifrån mig i sin bakficka ifall han varit snabb med pengarna i affären :)

2008-07-29 @ 07:56:35
URL: http://bangxbang.blogg.se/
Postat av: Conradhedvig

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2008-08-27 @ 12:26:35
URL: http://conradhedvig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback