Chingeling!

Ni har inte hört ifrån mig på ett bra tag nu, och jag kände att det kanske var dags att uppdatera er lite. I helgen har Motalas cykelfest satt igång. tjejvättern, halvvättern & minivättern. För mig är det fullkomligt oförståligt att flera tusen människor från hela världen frivilligt betalar ca 1000 kr, tar sig till motala, endast för att cykla runt vättern. Ont i rumpan, ont i benen, och ett jäkla slit, för ingenting? hehe, men antagligen inte alla som tänker som jag. För Motalas affärer & restauranger innebär detta en försäljningsökning på ungefär 150 procent, vilket vi tackar och tar emot för.

I går jobbade jag hela dagen och det känns i hela kroppen idag. Trots att det var slitit och fullfart hela tiden så trivdes jag så mycket bättre än när det är lugnt och långsamt. Jag blir piggare av stress, och trött av långsamhet. Jag som aldrig haft kvällspass med bordsservering förut skötte mig utmärkt, riktigt stolt över mig själv. Nästa vecka kör den stora vätternrundan igång, vilket innebär att det blir ännu mer jobb. Ska bli riktigt kul. Min insats i går kväll resulterade i att jag även kör några kvällar bordsservering nästa vecka.


Idag är det val till europaparlamentet, vilket innebär att jag jobbar och tar emot röster i gamlastans vallokal :) 2000kr rikare på bara några timmar, känns kanon.


Studentveckan är även i fullgång här i Motala. Helt otroligt att det var ett helt år sedan jag själv tog studenten. Det är den roligaste veckan i mitt liv, så studenter, ta vara på den!  Äntligen är Victors slit över, han skulle tagit studenten förra året, men eftersom han flyttade hem till Motala och läst upp lite ämnen så blir det i år. I morgon får han reda på om han sätter 20.0, håller tummarna för honom, han är värd det!


Nu måste jag snart cykla iväg till vallokalen, känns som att det bara är pensionärer som röstar. Vi ungdomar är lite dåliga på den fronten. Röstade du? Trots att jag jobbar med att ta emot röster så gjorde faktiskt inte ens jag det...





20 år idag :D



Kommentarer
Postat av: M A D E B Y M E- F O T O

Jasså, är du så insatt i politiken att du måste Sitta i en val lokal? :P



Du får bättre dig med updaterandet och fotobiten :)

Kanske lite ego pic? :o)

2009-06-07 @ 20:04:16
URL: http://madebyme.tjofs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback