Love is a big deal

Jag finner inga ord på varken svenska eller engelska för att beskriva hur fantastiska Jonas Peterson´s foton från hans senaste bröllopsfotografering är! Jag satt tårögd och helt fyllt med känslor efter att ha kollat igenom bilderna till tonerna av låten love is a big deal. Låten sjöngs av brudens syster när parets dansade sin första dans. Låten är även skriven av henne, tillägnat brudparet.

Gå in på JonasPeterson.com, läs, tryck på play för att lyssna på låten och kolla sedan på bilderna! Jag har kollat på dem flera gånger och jag kan inte sluta lyssna på låten.

en av favoriterna




Kärlek är något ibland det finaste och viktigaste i livet. Det är nog inte bara jag som inser det efter att ha kollat igenom dessa bilder. Det spelar inge roll hur bra karriären har gott eller hur mycket pengar man har tjänat om man inte har någon att dela glädjen och lyckan med.


För några veckor sedan serverade jag och var bartender på ett 40 års kalas på Limes. Jag minns att jag stod där och lyssnade på alla fina tal. Arbetskamrater och vänner som pratade om hur inspirerande, ambitiös och underbar människa hon var. Speciellt rörd blev jag när 40 åringens man höll sitt tal. Jag började tänka på vad jag skulle vilja höra på mitt 40 års kalas. På vart jag skulle vilja vara i livet, vad jag hade velat uppnå. Vad jag skulle vilja att mina vänner, arbetskamrater och släktingar sa om mig. Det fick mig att inse vilka mina huvudmål var i livet, och hur mycket kärleken betyder.




Kärlek är att tillåta sig
att behöva någon annan
och att acceptera
att någon annan behöver dig
*

love is a big deal

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, visst är det så! Jag har också tittat på dem flera gånger och tycker att hon sjunger så fint. Jonas fångar de lyckliga stunderna...jag tycker fortfarande bilden på hans son vid strandkanten är bland det finaste jag har sett!



Hoppas att du har det bra i skolan och att du får vara frisk.

Vi längtar efter dig.

Kramar!

2010-08-31 @ 09:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback