Morning guys!

Godmorgon Sverige! Känns fortfarande konstigt att ni har morgon och vi har kväll här, blir helt snurrig, hehe! Idag har vi haft drawing hela dagen. Både Malin och jag har insett att teckna inte är vår starka sida, men vi är ju där för att lära oss så :) Vi har fått lära oss lite olika tekniker. När vi gått igenom alla ska vi rita en poster till mc donalds och göra en illustration till en barnbok. Ehhh, hoppas jag lärt mig något tills dess. haha :D

Idag fick vi rita vad vi ville på en cd skiva som vi tyckte stod för varför vi valt grafisk design. Ja, och ni ser nog vad jag har målat (min till vänster) Skitful, men va fasiken, jag bjuder på det. På bilden brevid testar vi one point perspecitive.

Jag är så himla trött, kan bero på att jag och malin var uppe vid 07.00 och simmade i morse (vi är bäst jag vet) eller så beror det på de knallrosa pillrena jag fick i Thailand mot urinvägsinfektion. Starka grejer det där. Nu ska jag ta på mig myskläder, ropa ner Shannon och Malin, och tvinga dom att kolla på sex and the city med mig :D 





Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hi Hi, jag tycker den är fin :-). I fantasin finns inga gränser !!! Använd den så kommer det att gå kanon. Mammakramar

2010-02-17 @ 10:46:40
Postat av: Tilda

Vänta bara tills ni börjar med two-point-perspective, det är grejer det ;) Eller ni kanske inte ska göra den uppgiften? Är lite avis på att ni får illustrera barnböcker istället för att dra perfekta linjer som möts i två punkter. Ville aldrig mer se en linje när den uppgiften var klar ;)

2010-02-18 @ 12:06:17
URL: http://tildazinha.blogspot.com
Postat av: MATILDA HAMMAR

åh jag vil ocksåååå :D

2010-02-18 @ 15:54:26
URL: http://matildahammar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback