Midsommarhelgen

Tänk att det redan är Tisdag. Det här inlägget skulle publicerats i söndags men jag glömde helt bort det. Midsommar helgen är över den har haft både sina för och nackdelar. Midsommardagen var jättemysig. Började med jordgubbstårta, några smirnoff och annat gott i en stor fin park. Solen sken och det var roligt att vi tillslut blev så många :)

Vid halv fem åkte vi hem till Genesis för att duscha, fixa oss, och laga midsommar maten!
Gubbröra, köttbullar, räkor, ägg och potatis!Kan ha varit det godaste jag ätit här i Australien, bara för att liksom. jag blev så mätt så att jag ville spy. Malin hade gjort ett häfte med en massa snapsvisor, så då och då tog vi paus i ätandet (eller så sjöng man med mat i munnen som jag) och sjöng och snapsade. Efter maten var det dags för dans. Vi hoppade runt som smågrodor, musikanter och rävar över isen. Och hur man än vrider och vänder på det så är vi Svenskar är bra vrickade allså, haha!

Väl inne i the valley gick vi skilda vägar. Jag, Carro och Hanna hoppade av vid fridays, mötte upp valle och co och vi hamnade tillslut på The press club. Riktigt schysst ställe, och musiken var typ, 80 tals dans, det gillade vi! Absolut mer kvällar där! jag träffade en art director och fick hans kort. Det var jätteintressant att lyssna på hur han jobbade och vad han gjorde om dagarna. I dag skulle han på en photoshoot på guldkusten som han skulle anordna. Nu ska jag spana in hans hemsida och hans portfolio och se om han är något o ha :P

Det negativa med min helg är att mina glasögon är borta.
Jag hade min väska på kontoret på Limes. När jag kom ner efter mitt pass låg endel av mina grejer på golvet. Plockade ihop det jag hittade och när jag kom hem insåg jag att mina glasögon hade legat i väskan och jag hittade dom inte. Har frågat runt på limes och krälat runt där på golvet som en liten säl, inga glasögon. Antingen har någon jäkel trampat på dom och vågar inte erkänna eller så ligger de där någonstans. ÅHH! Inte skönt att sitta med linser flera timmar framför datorn, mina ögon mår inte bra.

Mina vänner och familj, hur var er midsommar?


Dåligt med kommentarer nu tycker jag.. fy!



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

Tjena tjejen! Kul att följa din blogg. Du verkar trivas och njuta av livet. Passa på och gör det! Saknar dig dock här på kontoret i sommar. Kramar från Kansliet

2010-06-29 @ 09:39:16
Postat av: AnnA

Va i...! Varför befinner sig alla fina pojkar där borta?! ;p Klart vi Svenskar är vrickade, vilka ska annars vara det? :p En annan va dyngad på midsommarafton och har en del minnesluckor, sedan va de jobb resten av helgen ;P Kram på re

2010-06-29 @ 11:12:54
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback