Det går bra nu kompis, de går bra nu.

På med Limes tröjan, så här ser kassan ut, in i baren bah. Okej. minst 10 olika sorters vitt vin, rött vin & champagne. Den ända ölsorten som var bekant var Corona och jag har aldrig lärt mig hur man öppnar en champagne flaska (hur ofta dricks det champagne på hugo liksom?)

Det var jazz kväll. En massa rika, uppklädda 30 plussare som drack champagne och coctails. Här var det inga redbullvodka eller rom & cola inte. De har mätglas som är 30/15 ml och 40/20 ml. Tror du jag förstod vad bartendern menade när han bah: "take 20 20 and one 15 of limejucie" bah öhh va sa han?

Jag är stolt över mig själv. Jag är inte van vid språket, kunde inte kassan, inga namn på något, inga coctails, visste inte hur man använde sig av deras shaker, inte hur man öppnade en champagne flaska och trots det fick jag massor med beröm av gästerna. Jag var mig sjäv och det gick tydligen hem. Fick sms av Evan att de vill att jag kommer in igen på måndag kväll och jobbar :) Gladast.se


Jag Förstod inte poängen först när killarna sa "I´ll take one beer and a pure blonde" jason och Evan (bartenderna) skrattade och jag förstod inte varför. Jag gav kunden en pure blonde, som är en öl sort och tänkte inte mer på det. hehe. De måste tyckt att jag var såå tråkig som inte förstod skämtet..
 


Kommentarer
Postat av: Cammy

vad kul! nu får du ju lära dig massor :)

2010-03-20 @ 07:25:53
Postat av: Anneli

Jag visste det!!! Du skulle klara det med glans! Stort GRATTIS till de höga betygen i skolan och jobbet i baren! Du är bäst!

2010-03-20 @ 10:44:07
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: ems

coool :D

2010-04-07 @ 23:46:21
URL: http://emzhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback