hemlängtan

Jag har inte skrivit eller pratat så mycket om hur mycket jag saknar alla där hemma eller hur tuff hemlängtan jag kan ha ibland. Idag har jag så mycket hemlängtan att jag knappt kan andas. Det gör fysiskt ont och jag får en stor klump i magen när jag tänker på hur det skulle vara att vara hemma och krama om alla. Varje gång jag har ett missat samtal hemifrån blir jag jätteorolig att något ska ha hänt. Att någon är allvarligt sjukt eller något sådant hemskt. Mormor och morbror ringde idag när jag var på gymmet och det börjar verkligen kännas i hjärtat att jag har varit borta i över 8 månader nu. Tänk att det var 8 månader sedan jag packade resväskan och flyttade hit.

Vi pratar väldigt mycket om att vi faktiskt snart ska hem nu och att äventyret snart är över. Vi ser hur några kurser vi har kvar i skolan och vi vet hur fort tiden går. Jag får panik. Jag vill inte att mitt äventyr ska vara över, samtidigt som jag vill hem och träffa alla. Panik över vad jag vill göra efter det här året. jag vill inte tänka på det. Mycket tankar överhuvudtaget på hur det kommer att bli när jag kommer hem.. både negativa och positiva.

Men snart kommer mamma hit, längar som en tok! :D



Kommentarer
Postat av: Mamsen

Emmy det är många som längtar efter dig också ska du veta...!!! Gissa om det ska bli härligt att krama om dig om 2 veckor :-(. Njut av ditt äventyr och ta vara på tiden....!!

2010-10-14 @ 07:58:49
Postat av: emma

förstår dig med hemlängtan. Jag tror du kanske blir kvar i Australien och jobbar där. Då mina kusiner som varit där har blivit förälskade i Australien och den ena har gift sig och skaffat familj med en australiensisk kille (som är grym trevlig) och den andra ha varit nere i olika omgångar. Så jag tror du kommer bli kvar på ett sätt men jag tror samtidigt att du kommer att komma hem :)



Kram

2010-10-14 @ 07:59:11
URL: http://emma86.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Det blev fel i förra kommentaren, det ska inte vara en ledsen mun utan naturligtvis en glad :-)). Kram Mamsen

2010-10-14 @ 08:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback