Physiotheraphy

Började min lediga fredag med att gå upp tidigt, jag hade tid hos physion klockan åtta. Jag skulle ha min andra behandling. Har problem med höfter och behinnor och nu äntligen tar jag tag i det. Jag fick precis som förra gången hoppa i ett par shorts och lägga mig på mage på en säng. längst upp finns ett hål med en tv under där jag får ha huvudet. Tyvär så är inte tvn till någon hjälp för min del. Det gör så himla ont när han använder sina knän för att pressa in dom i mina höfter och massera musklerna. Jag ligger och gör alla möjliga ljud och försöker samtidigt andas mig igenom smärtan.

Efter första delen av behandlingen sätter jag mig upp och inser då att jag inte har känsel i ansiktet eller i armarna. Känner den där stickande känslan som man får när en fot somnar ni vet. Kollar mig i spegeln och säger "Look can you see that". Det såg jättekonstigt ut när jag pratade och rörde munnen. Jag hade jättesvårt för att prata. Physion kunde inte se något eftersom han inte känner igen mina ansiktsuttryck. Fick panik/chock attack eftersom jag blev så rädd, och börja givetvis gråta. Fick sätta mig ner och efter 10 minuter började det släppa. Ursh, det var verkligen jättehemskt.

Han sa att det här hade aldrig hänt någonsin under hans år som Physio. Han började känna på min nacke.. började massera den. Kände att jag var jättehård på ett visst ställe i nacken också. Han kom inte fram till vad det kunde vara så orsakade det som hände. Han sa att någonting inte står rätt till och vi ska försöka hitta vad det är. Han tyckte att jag skulle vänta med att gå till läkare just nu och komma tillbaks till honom på måndag. Om samma sak händer då, så måste jag gå till en läkare som kan göra tester.

Förhoppningsvis är det ingenting allvarligt, vi får hålla tummarna helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Kullis2

Men Gud va obehagligt kuxi, jag skulle dö. Men det är säkert inget allvarligt utan bara nån konstig reaktion. Saknar dig, Skype snart? Puss!

2010-09-24 @ 11:22:00
Postat av: Kullis1

Exakt samma reaktion här som hos kulle! Usch :( saknar dig med såklart! puss

2010-09-24 @ 21:58:33
Postat av: Emma Olofsson [FOTO]

Allt bra med dig?:)<3

2010-09-26 @ 16:46:41
URL: http://fotonavemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback