Nu flyr vi..



Det har varit en orolignatt, jag har litat på grabbarna och lyckats sova några timmar. Tog en dusch precis, packade värdesakerna, packade all mat (Av någon anledning bunkrade James pappa upp med otroligt mycket grönsaker) Just nu har jag faktiskt ingen lust med att vara nyttig. :P Elen kommer att stängas av, de har spärrat av vårt område.. och boardwalken som finns mellan floden och vår byggnad syns inte längre.. den har blivit slukat av floden som kommer längre och längre upp mot vår dörr. Helikoptrar flyger och försöker rädda människor på hustak längre ner för floden och Adrew, James beror är fast på sitt hustak någonstans längre in i brisbane. Det är alltså inte bara runt floden det är översvämningar. Dammen är full, och nu får vi bara hoppas att det här inte tar några liv. Trots att vi blivit varnade att ta oss här i från, att evakuera är vi fortfarande kvar. Låter ju lite dumt kan man tycka, men jag litar på James pappa och att han vet när vi måste dra härifrån. Just nu kämpar dom med att täcka byggnaderna med sandpåsar. Jag förstår dom, det är inga billiga hus/längenheter som ligger här längst Brisbanes flod. Kan väl tippa på att de ligger mellan 20-30 miljoner svenska kronor. Så ja, lite kan jag väl förstå att de vill bygga sandpåsemurar.
Nu ska jag gå ner till de andra och se på floden när den stiger.. och göra mig redo att fly. jag vet inte men om det kommer en 7 meter våg då, då har ju inte människorna som står där nere vid floden och tittar en chans att överleva. kanske borde stanna här uppe ändå..
Jag har laddat mobilen. Finns där. Var inte oroliga. Jag ringer om det händer något allvarligt.
Äskar er vänner och familj.
PUSS & KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback