hjälpdag.


På väg till de drabbade områdena med vår pump..


Här behövdes pumpen, de blev glada när vi dök upp..



Ut med vattnet barra... önskar att jag kunde fått med stanken på korten.. men tyvär. ursh, det var hemskt!



Kanon, vidare till nästa ställe..



De hade väntat på pump hela dagen, de hade halva floden i deras pol och hus..



Så här såg det ut utanför varenda hus..





Ni ser huset bakom mig, vattnet gick upp till taket under översvämninagarna...





Det här kallar jag städning!  Inga elevomklädningsrum eller kontor på kommunen här inte.. hehe.



Lite iskall lemonad sponsrad av mc donalds satt inte fel efter att man grävt i geggan..



Efter att vi städat rejält såg det fortfarande ut så här..



Ehh.. Snygg skottkärra behöver du hjälp med den eller.... den ser tung ut... höhö.



Avslutade dagen med en iskall öl som någon snäll person kom ner med..



Nöjda och glada efter en hel dags jobb..



Skål för mig och James och alla andra hjälpsamma människor.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Fantastiskt jobb ni gör!!!! Heja Er!

2011-01-14 @ 12:32:21
Postat av: Mamsen

Oh ni är fantastiska !!!! Det måste kännas sååå skönt att kunna hjälpa dom som verkligen behöver det och som sagt riktigt nice skottkärra, he he :-)

2011-01-14 @ 13:13:03
Postat av: emma

ni är fantastiska som hjälper till i de drabbade områdena. Ni alla behöver en kämpar kram ifrån mig :) Du är grym.

2011-01-14 @ 13:52:54
URL: http://emma86.blogg.se/
Postat av: emelie

hemskt att se men vackert att se hur snälla människor är och hjälper dom drabbade.

2011-01-14 @ 19:01:35
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Nickea

hejsan ;)

vill du blir dagens blogg så klicka dig in på min blogg då följ gärna mig på bloglovin .

jag är karlskronas största bloggare ;)

hejdå :)

+ jag gillar din header ;)

2011-01-15 @ 14:27:07
URL: http://nickea.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Urk, vilken katastrof! Du ser iallafall ut att må bra och det är huvudsaken.

2011-01-15 @ 15:52:57
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Carola

SUPER DUKTIGA ni är! Vilken OMTANKE! Du är alltid lika glad och positiv även då du "står" i skiten. Vilket äventyr du och Malin varit/är med om!

Kramar

2011-01-15 @ 17:19:39
Postat av: Jennifer spång

Underbart att se alla dessa människor hjälpa till utan att ens tveka, ni är fantastiska!!

2011-01-20 @ 13:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback