I love coffee

Jag älskar verkligen kaffe! Precis som med vin, öl och te så måste man lära sig att tycka om kaffe. Idag kan kg inte förstå hur jag för bara några år sedan hatade kaffe. Har hängt med grabbarna som är barbacks idag. De är alla från filipinerna. De arbetar i ett litet rum på sidan av vår bar där de har diskmaskiner, ismaskiner, kylar, espressomaskin och massor med annat. Förstår inte hur det kan få plats så mycket i det där lilla rummet alltså. De är så himla glada och trevliga :) efter utbildningen gick vi och åt lunch på ett ställe som hade deras typ av mat. Det var så där, inte riktigt min typ av mat. Läsken vi fick hade typ gelé klumpar i sig som man sök upp med en sugrör. Lite halv skumt hehe. :) haft en bra dag bakom baren där jag för första gången bemött mycket kunder som kommit och satt sig vid baren. Så himla nervöst i början men på slutet kändes det bra. Hade en gäst som frågade vilka single malts vi hade.. Och då får man ju lite panik liksom. Jag ler och säger att kg är ny och då förstår de oftast och hjälper mig :) nu ska jag sova, i morgon öppnar jag baren själv för första gången och kör lunchen själv också. Natti natti


Kommentarer
Postat av: Sassäh ᵔᴥᵔ

Hallojs kära du! :) Hoppas du har en underbar torsdag. Lust att eventuellt göra ett bloglovinbyte? :):) KRAM.

nojjz.blogg.se

2012-03-22 @ 18:35:10
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Det krävs verkligen träning i att gilla kaffe.

2012-03-24 @ 17:10:20
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback