Sista shiftet sedan har jag en mini helg.

Sista shiftet sedan har jag en mini helg. Jag 7 timmar i sträck och sedan är jag ledig fredag kväll, hela lördag och på söndag börjar jag inte förens klockan fyra. Det ska bli såå skönt att få slappna av lite och hinna åka och köpa jobb skor och byxor. I går stod jag och Brett i Sake baren. Det är en liten bar som är på vår övervåning. Vi har privat rum där och en lounge. Det var ganska dött i den baren så vi hann att göra endel drinkar som jag inte hunnit göra än :) Vår manager kom och upp och bah: Emmy I would love to try your akuma martinis please. Som tur var kom jag ihåg hur jag skulle göra en. Nästa vecka kommer jag att ha ett prov på alla martinis. Jag kan alla redan så kommer inte att bli några problem.

Här är lite som jag har lärt mig om Dubait.

  • Här är alkoholförbjudet. Eftersom de har mycket turister så bestämdes det att i hotell får man servera alkohol, för då anses det vara till för turiterna. Alla klubbar eller barer måste stänga klockan 03.00.
  • Trots alkohol lagen så är det lätt att få tag på alkhol om man känner rätt personer. Här på hotellet kan vi typ beställa hemkörning.
  • Man får klä sig precis hur man vill förutom under ramadan. jag har inte sett en endaste tjej som man bara ser ögonen på än.. trodde det skulle vimla av dom.

Nu måste jag springa annars missar jag vår buss.


Kommentarer
Postat av: emma

Skönt med ledig minihelg :) Hoppas du har det bra i Dubai, super skoj att du uppdaterar din blogg så ofta :)

2012-03-09 @ 08:55:58
URL: http://emma86.spotlife.se
Postat av: Ah

spännande! har själv bott ett tag i Dubai o skulle gärna flytta tillbaka! lycka till :)

2012-03-09 @ 12:39:42
Postat av: Hanna Ek

Just nu så har jag "veckans blogg" på min blogg där du tävlar om att vinna ett helt inlägg om just din blogg. Det visas för ca 1500- 2000 unika läsare. Skulle vara roligt om du ville delta! Kram

2012-03-10 @ 05:46:49
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback