Thank god it´s friday!

Den här veckan har gått så sjukt fort! Känns som att jag precis nyss hade min lediga dag, men nu är den här igen. Veckan som har gått har varit den bästa veckan i Dubai hittils. jag börjar utvecklas som bartender, drinkarna sitter och jag känner mig mer självständig. I går fick jag köra lougne dispens helt själv. Då står jag vid stationen längst in i hörnet av baren som är närmast till vår lounge. Alla servitriser tar emot beställningar och sedan kommer de lapparna ut hos mig. Jag har även gäster på den sidan av baren som jag ska servera. Det var torsdag, en av våra största kvällar och det var fullt ös. Var så himla nervös innan, jag förväntade mig verkligen det värsta. Typ att det skulle komma 100 bongar samtidigt med typ 5 olika martinis på varje. Men det var ganska okej faktiskt, stressigt men inte ur kontroll liksom. Börjar bli hajj på att göra Apple fan till Fuji apple martini nu, det var lite krångligt till en början. Det är så annolunda här i Dubai när det kommer till jämnständighet. Alla som jobbar här har titlar och har olika mycket att säga till om. De som är managers får röka i baren, men de som är under som får inte, osv. Kommer det fram en gäst som är "speciell", känd eller rik, då går han före alla. Sen är det så annulunda för oss svenskar, jag är inte här för att tjäna pengar. Jag är här för erfarenheten. Många som jobbar här jobbar för att de måste. De skickar hem pengar till sina familjer varje månad så att de ska överleva. Pratade med taxichaffören här om dagen och han var från Egypten. Han har jobbat i Dubai i 12 år så att hans tre barn kan gå i skolan och få en bra utbildning. Han planerar att åka tillbaks om 5 år då han betalt alla skolavgifter. Liksom, hur jävla starkt är inte det? Han har liksom inte sett sin fru på 12 år?

Det är så nice här att man kan ringa till supermarket och beställa vad man ska ha till dörren. Dyker upp en man med påsarna så vare klar´t. Idag har jag beställt hem mat för första gången. Blir pizza och lite annat smått och gott. Ska bara mysa ikväll och kolla på nya Arne Dahl. I morgon ska jag till någon ny strand tror jag :) Bara njuta av ledigheten. Har inte köpt kamera laddare än tyvär så inga bilder.. men tryck på den lilla fågel i min huvudmeny så kan ni följa min twitter. Uppdaterar den så ofta jag kan :)

Kommentarer
Postat av: pernilla

Hej tjejen! Bor också i dubai och har precis fått en intervju på okku. Blir nog på fredag el lördag. Hur funkar det än så länge för dig? är det bra betalt osv? hör gärna av dig! :)

2012-03-26 @ 16:33:14
Postat av: pernilla

du an ju lägga till mig på facebook om du vill, Pernilla Olsson har en bild med uppsatt hår och silvrig tröja.

2012-03-26 @ 16:35:13
Postat av: Frida

Du har blivit utmanad ;) mer info hittar du här http://fridasofia.se/blogg/11-question-tag

2012-04-10 @ 16:17:48
URL: http://fridasofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback